Analytická společnost IDC dnes vypustila nový report, který ukázal, jak si na tom stojí chytré hodinky Watch. Podle očekávání mají chytré hodinky od Applu stále vysoký podíl na trhu, překvapením však je, že jejich prodeje klesají. Uživatelé začínají dávat přednost levnějším prodejcům, kteří nabízejí jednodušší smartwatch s menším množstvím funkcí. Mnohým to bohatě stačí a nepotřebují za tento doplněk utrácet velké peníze. 

Značka, která aktuálně vede prodejnost, je Fitbit. Podíl hodinek této značky na trhu ve třetím čtvrtletí stoupl na 23%. Několik modelů hodinek Fitbit najdeme i na českých e-shopech, jejich ceny začínají pod hranicí 2 000 Kč a ty nejdražší modely se pohybují v cenách na 5 000 Kč. 

Další značka, která v tomto odvětví boduje, je Xiaomi především s modelem Mi Band. Ceny těchto hodinek jsou ještě o kus níže než u Fitbit. Nejlevnější první generaci můžeme v našich e-shopech nalézt i za cenu pod 1 000 Kč. Smartwatch Xiaomi mají nyní 16,5% podíl na trhu, což znamená 3,8 milionu prodaných zařízení za čtvrtletí. 

Své kupce nacházejí i smartwatch od Garminu nebo Samsungu. Společně s Applem tvoří tyto společnosti menší hráče na trhu, protože za čtvrtletí prodaly přes milion zařízení a jejich procentuální podíl na trhu se tak pohybuje okolo 5%. 

(obrazek)

05.12.2016